PRAŽSKÁ ČÁST KARLÍN MÁ PONĚKUD SMUTNÝ OSUD. KRČÍ SE NA NEŠIROKÉM PRUHU MEZI VLTAVOU A STRMÝM SVAHEM VÍTKOVA. JEDINÝM PŘIROZENÝM NAPOJENÍM NA MĚSTSKÉ CENTRUM SE TAK ZŮSTÁVÁ FLORENC.
FLORENC JE POMĚRNĚ SLOŽITÉ MÍSTO. NACHÁZÍ SE ZDE HNED NĚKOLIK DOPRAVNÍCH TEPEN A UZLŮ : HLAVNÍ AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ, MASARYKOVO NÁDRAŽÍ, KŘÍŽENÍ METRA, NEDALEKÉ HLAVNÍ NÁDRAŽÍ, MAGISTRÁLA A HLAVNÍ VLAKOVÉ TAHY.
ZA POSLEDNÍCH DVĚ STĚ LET SE FLORENC PŘEMĚMNIL NA KLÍČOVÝ DOPRAVNÍ BOD PRAHY. OVŠEM SAMOTNÉ MÍSTO JE SMUTNÉ, JAKOBY SE DODNES NENAŠLO.
A TRPÍ TÍM I KARLÍN.
ROZVOJOVÉ PLÁNY POČÍTAJÍ S POSTUPNÝM ZRUŠENÍM MASARYKOVA NÁDRAŽÍ A REDUKCÍ AUTOBUSOVÉHO NÁDRAŽÍ FLORENC. NEGRELLIHO VIADUKT ZTRÁCÍ DÍKY „NOVÉMU SPOJENÍ II“ VÝZNAM. TUTO LINKU TAKÉ NAHRAZUJE TRASA METRA C.
SOUSTŘEDILI JSME SE PŘEDEVŠÍM NA TO, JAK ZAPOJIT DO URBANISTICKÝCH VZTAHŮ JEDEN Z PAMĚTNÍKŮ INDUSTRIÁLNÍ REVOLUCE, NEGRELLIHO VIADUKT.
INDUSTRIÁLNÍ STAVBA, KTERÁ SE VŽDY OBYVATELŮM KARLÍNA STAVĚLA DO CESTY JAKO PŘEPÁŽKA SE KULTIVUJE NA ZELENÝ PARK. PROSTORY V OBLOUCÍCH VIADUKTU OBOHACUJÍ MĚSTSKÝ PARTER O RELAXAČNÍ, KAVÁRENSKÉ A OBCHODNÍ FUNKCE. HORNÍ ČÁST JE URČENA PRO ODPOČINEK V CENTRU MĚSTA.
ADAPTACÍ MOSTU VZNIKÁ SPOJENÍ PARKU VÍTKOV, ŽIŽKOVA, FLORENCE, KARLÍNA, ŠTVANICE, BUBNŮ A STROMOVKY PRO PĚŠÍ, CYKLISTY A INLINE BRUSLAŘE BEZ KOLÍZÍ S AUTOMOBILOVOU DOPRAVOU.
INSPIRACI LZE ČERPAT Z REALIZACE KONVERZE NADZEMNÍ DRÁHY HIGH LINE PARK V NEW YORKU OD ARCHITEKTONICKÉHO STUDIA DILLER SCOFIDIO + RENFRO.